9 Augusti fyller bloggen 1 år. Följer ni med ett år till?

98761-1245
Hopklippt från året som gått. Att se sin blogg- adress på en "favorit- lista" (
Jossan), de första inläggen som såhär i efterhand bara känns pinsamma, första kommentaren (från Julia), och sedan... den underbaraste kommentaren. "Hallå var är du människan? kom tillbaka innan jag får ryck? :)"Och vem skrev inte den inte Ellis. Så många skratt du gett mig, 'människa'!


Det var blogg- tips i tidningarna. Överallt. Så jag googlade helt enkelt ?blogg?. Det bästa jag gjort? Tja, det finns i alla fall med på topplistan. 

Imorgon fyller min blogg (JA, MIN!!) 1 år.
Och på grund av detta vill jag fira och kalasa med alla er människor där ute i bloggvärlden. Ni som fått mig att le här bakom skärmen varje dag, sedan 365 dagar tillbaka, med era kommentarer och egna bloggar. Tyvärr fungerar ju inte det där med firandet i praktiken, men alla ni underbara människor där ute ? ni måste lova mig att ha extra skoj i morgon. Alla måste göra någonting ni tycker är roligt! Najs.Någon gång i början av min blogg- historia skrev jag "det är ni som gör bloggen" i typ vartenda inlägg. Okejs, jag skriver det inte riktigt lika ofta längre (ungefär aldrig, vilket är skit - dumma mig) men det stämmer ändå 10 varv runt jorden och tillbaka igen. J

ag har inte kommit lika långt som många andra bloggerskor på ett år
? men shit vad mycket det har fört med sig, allt detta bloggande, ändå. Jag har haft en plats där jag har kunnat skriva precis vad jag vill ? och sedan se de där läsarsiffrorna öka, öka, öka. Människor är intresserade av att läsa vad jag skriver! Intresserade av att återvända till min blogg. Det har alltid varit önskan högst i topp.  

Allt från de där första kommentarerna
(förutom mamman och pappan var supercoola och snälla Julia först, tack tack tack), till de där MÅNGA kommentarerna helt plötsligt (what? Över 10? Haha), till? den där intervjun med lokaltidningen i april. Och mina ord har vart publicerade på fler håll än så, tack vare bloggen. När Ebba kritiserades ganska så häftigt i våras, och det bara öste in äckliga kommentarer på hennes blogg, klickade jag iväg ett mejl för att peppa henne lite. Bet publicerades i hennes blogg, som väl är en av Sveriges mest besökta. Och Modette hade jag nog aldrig vart medlem på heller. Där jag har en liten, liten blogg (som jag tyvärr knappt skriver i), där jag i mitt första inlägg skrev om några av mina tankar kring Modette. Orden blev publicerade i pappersform, numero 3. Jubel och gala- föreställning, vare här! Från mina tankar, via tangenbordet, mina synande ögon och tydligen vidare till en av de coolaste svenska tidningarna.  

Så hur skall jag då fira det här? Ingeting speciellt, en tävling? eller vad gör man? Ingenting speciellt var egentligen helt uteslutet, och tävling känns både lite vanligt (visserligen kul ändå?) och så är jag för oteknisk och har för lite tid för det at the moment.
Så mitt sätt att fira det här med er blir som sagt att alla (inklusive mig själv såklart) gör något skojs imorgon, fotograferar och bloggar om ett.

TACK ALLA NI! 

Och varför jag inte publicerar detta imorgon är för att jag? jobbar 10-18. Haha (; Skojsigt värre. Men kvälls- bloggning skall jag försöka hinna med lite. Ses på 1-årsdagen!


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Roligt, grattis :)

Postat av: sassa

vad roligt att du hållit på ett år:D det går ju bra kan man ju säga! :)

2007-08-09 @ 11:43:30
URL: http://sassans.blogg.se
Postat av: sofia

Bjussa på tårta vettja! och grattis :)

2007-08-09 @ 12:00:20
URL: http://sofiaw.wordpress.com/
Postat av: anna

hejhej, undrar bara, vilken skola ska du börja på nu i höst?
kram :)

2007-08-09 @ 12:16:06
Postat av: Jossan

GRATTIS! (;

2007-08-09 @ 16:13:42
URL: http://thjossan.blogg.se
Postat av: Beth

Anna: Tackelitack! (:
Sassan: Hur kul som helst!
Sofia: Aah, egentligen.. Fast det får nog bli i efterskott då. Kom precis hem ifrån jobbet, och lär inte hinna ikväll. Men en dag, säger jag bara....! ;b Tack.
Anna: Tjing! (: Skall börja på Dergården, Lerum. Journalistik Media, heter linjen.
Jossan: Tackar, tackar, tackar! (:

2007-08-09 @ 18:34:52
URL: http://bettebett.blogg.se
Postat av: Ellis

Awwi, Klar Vi( jag och min andra hälft ) följer med ett år till , finaste bloggen ju!:)

2007-08-09 @ 21:56:42
URL: http://Ellisellis.webblogg.se
Postat av: alice

GRATTIS!

2007-08-12 @ 12:17:56
URL: http://rosetten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback