3 av varje

98761-1238
Jag har
hittat en utmaning, i Lolitas arkiv. Jag föreslår att den bör återupplivas, så alla som känner sig manade; lista, lista, lista!!

Vad skall du göra i sommar (eller vad har du gjort?):
Jobbat. .. och det är det nog ingen av er bloggläsare som ungått.
Sola och ta det lungt varenda solfylld soltimme som återstår utav denna sommar.
♥ Fylla år, och därmed gå med farmor och mormor i stan, för att shoppa en höstgarderob aldrig tidigare skådad. Dreams, dreams...

De tre bästa skönhets-tipsen?
♥ Var rädd om ditt ansikte, för 17. Inte direkt det råd jag jämnt och ständigt föjer själv, men definitivt det jag borde följa mest. Visst, var rädd om hela kroppen - men det känns ändå som att det ändå bli ansiktet som får ta mest skit... Drick vatten, skrubba inte ansiktet och håll det fuktigt med en bra fuktgivande lotion.
♥  Borsta aldrig håret när det är nyduschat. Rör det inte mycket överhuvudtaget när det är nyduschat (alltså - sov inte med nyduschat hår). Det sliter som tusan - det vet jag.
♥ Det här är inte ett tips jag själv behöver följa vidare mycket (då jag redan har superstarka naglar, oftast): Istället för att lägga pengarna på massa nagelstärkande saker, så går det lika bra med lite olja från the kitchen. Droppa några droppar på lite hushållspapper och smörk in naglarna. Ta-da.

Tre bästa resmålen?
♥ Gran Canaria. För solen, och den vackra omgivningen.
London. För Tophsop, 216 Oxford Street. För känslan.
Västkusten. Jo, det är faktiskt redigt fint här. Och en sommar utan räkor på havet, är inte en sommar.

De tre bästa biofilmerna? (kör inte just nu, för jag har inte vart på så många det senaste)
Harry Potter, säger jag precis som Lolita. Det finns faktiskt inget bättre här i världen än Harry, typ.
Marie Antoinette. Den var verkligen urbra. Och med kläderna och detaljerna på stor-stor-skärm, musiken från alla håll och kanter, och Kirsten Dunst i huvudrollen kunde den knappast vara något annat heller.
Happy Feet. Den roligaste jag sett det senaste året, åtminstone. Hur alla skratt blandades till denna barnsliga men supersöta film... fantastiskt.


NU: Ut i solen igen (och skymma ansiktet, för det ser sedan igår ut som ett stoppljus). C som i Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback