Rolig lista

Håller på och kollar igenom Cassandras arkiv
(jesus, här har vi en mästerbloggerska),
och hittade denna ifrån februari - 06.

Personligt
Vad heter du? Elisabeth
Vad skulle du vilja heta ifall du fick välja själv? Jag vet inte. Är van och glad med mitt långa namn.
Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Jag har hört talas om både Alexandra och Linnea.
Vilket stjärntecken är du? Lejon, rauwr.
Vilken årgång är du? 1991
Vart bor du? Partille, en förort till allas vårt Göteborg.
Bott utomlands? Nepp, partillebo sedan födsel.
Flyttat antal gånger? Inte många, men håller ändå inte räkningen.
Vart skulle du vilja bo? Jag älskar Storbrittanien, men Spanien och Italien är OK också. Men jag är nog mest en traveller. Min lista på platser på jorden att besöka/bo på är oändligt lång.

Utseende
Hur lång är du? Senast mätt i julas och då ca. 164,5. Har vuxit en halv decimeter och lite till ändå.
Hur mycket väger du? Vill jag inte ens veta själv, runt 50-sträcket I think.
Hårfärg och frisyr? Olikfärgat, efter många hårtoningar som vägrar gå ut. Frisyr? Hm. Längd; en halv decimeter under skulderbladet, och lite uppklippt.
Ögonfärg? Gråblå.
Skostorlek? 38-39.
Glasögon? Nej, men ibland vill man ju ha när man får syn på dessa übersnygga bågar.
Har du några piercingar? Not yet, but zoon. ( Eller aa, ibland har jag piercing i nageln).
Tillagt(har jag själv lagt till, som självförsvar?) Hörm. Jag är alltså ingen klassisk skönhet, och jag vet om det.

Favoriter
Filmer? Forrest Gump och Love Actually. Sedan finns det tillfälliga favoriter också...
Låtar? Olika för olika sekundrar, väder, kläder, humör and so on...
Årstider? Den enda årstid som inte går hem hos mig är vintern. Det är fet-nej på den.
Mat/dryck? Asiatiskt, och Italienskt. Mjölk/Coca-cola.
Djur? Katter, hundar och kossor är favoriter. Har dock endast de två första(2 katter, en hund).
Färg? Jag gillar icke-färgerna svart, vit och grå. Men måste jag välja färg-färger så blir det oliak nyanser av grön, röd och rosa.
Parfym? Jag älskar Kenzos
Amour, men använder just nu Lacoste Touch of Pink
Tv-program? Fast vid City akuten, Greys Anatomy, One Tree Hill, Desperate Housewives och Top Model.
Sysselsättning? Shoppa (både IRL och fönstershopping går hem), vara med kamrater, skriva, fotografera och läsa det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback