Juligen (JUUUUUUUUUUUL KOM NUUUUUUUUU)

Julfavoriter
Favoritjulsång: Feed the World - Band Aid
Favoritjulprogram: Tomtarnas verkstad.
Favoritjulfilm: Love Actually i hård konkurrens av Polarexpressen
Favoritjuldoft: Gran, glögg och pepparkaks-deg
Favoritsak att göra under julen: Bara vara.

Jultraditioner
Vilka färger dekorerar du din julgran i? Olika för olika julgranar i huset.
Vad äter du till julmiddag? ALLT. Julskinka, senap, vörtbröd, rödbetssallad, risalamalta, köttbullar, potatissallad.... Med hut mycket som helst mer.
Går du till kyrkan på julafton? Nej, förrutom förra året då jag gick p.g.a att jag skulle konfirmeras.
Vad gör du under högtiden? Njuter.
När sätter ni upp julgranen? Den lilla på nedervåningen runt lucia. Den stora på övervåningen - bara några dagar innan självaste aftnen. hade tänk att ta in en mini-mini i mitt egna rum i år också, och den åker väl in vid andra-tredje advent kanske.
Brukar du dekorera fönstren eller självaste huset med ljusslingor? Fönstren? Alltså - i mitt rum har jag det just nu... och sedan planerar jag att rama in hobyrummets också. Men, nja. Tyvärr inte.
Träd, julbockar, altanräcken med mera utomhus däremot brukar vli dekorerade av dessa ljus med mysfaktor hög.

Detta år
Kommer du fira med familjen? Japp
Kommer du gå till kyrkan? Nej.
Kommer du baka? Usch vilken fråga. Det skall inte ens vara en fråga. Det är en självklarhet.
Kommer du ge bort julklappar och julkort? Alltid.

Hittade hos
Mimmi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar (reklam raderas direkt!):

Trackback